’Kaip man rasti tą ryšį su vaiku?
– sekti vaiko vedimu.
Kaip tai atrodo?
-Skirtingai kiekvienam.”
Toks “skurdus, nieko nežinančio atsakymas”?
Na, ne visai…….:
Gali būti beldimas kaladėle į grindis, atkartojant judesį.
Kuriant ritmą.
Gali būti kaladėlių padavinėjimas.
Figūrėlių padavinėjimas rūšiavimui.
Ieškojimas „tos vienintelės” detalės.
Tos mašinos, kuri slepiasi rankos garaže – delne.
Tos mamos veido mimikos, kai po skarele/ skuduriuku mėgstamiausiu pasislepia ir vėl atsiranda.
figūrėlių dėliojimas tam tikra tvarka kartu.
Sukimasis ratu
mėtymas daiktų per kambarį (kartu) klausantis garso, stebint atstumą ir greitį.
Gleivės ant pirštų, pilvo, stalo, pieštukų.
Playdoh spalvų į vieną sumaišymas.
Dainavimas abėcėlės šimtąjį kartą
Šokinėjimas ant batuto
filmuko žiūrėjimas
ar žaidimas, padedant sunkiuose lygiuose.
Gali būti Minecraft mokymasis.
Gali būti diskusija apie siaubo filmus.
Pokalbis apie mašinas, variklius ar vairuotojus kelyje.
Ir čia tik maža mažytė dalelė iš visų galimų variantų.
Viskas priklauso nuo VAIKO (arba suaugusiojo).
“-ką ji veiktų, jeigu leistumėte daryti bet ką, ką nori?
– atrodo,kad visai nieko neveiktų.
sėdi ant žemės. Ir viskas. nėra prie ko prisijungti.
O gal stiminasi? Stebi šešėlius. Linguoja kūną. Kramto lūpą, liežuvį, nagus. Kalbasi, kad ir su savimi echolialijomis. Stebi grindų plytelių braižą. Trupinukus. Dėsningumą. Klausosi aplinkos garsų, paukščių, tv, kaimynų, mamos balso, pokalbio telefonu, automobilių kieme… –
Tik vaikšto pirmyn atgal.
Stimas? ir raminasi, prisijunkime kartu?, ant pirštų galų, tada kulnų, dideliais žingsniais….. pažaiskime kelio trukdį- kurį reiktų apeiti ar perlipti?
Žiūri per langą. Nebūtina kalbėti ar būtinai rodyti – pradėkime nuo “tiesiog sėdėti šalia.”
(mūsų pačių kalba, žodžiai, yrač žemesniuose etapuose, kai vaikai mažai kalba – yra nereikalingi. Ji neretai sutrukdo.
gestai, veido išraiškos, garsai, judesiai – tai daug stipriau veikia padedant kurti ryšį)
ir kai pirmą kartą pradedate tai daryti vaikas NUSISUKA , arba ima žiūrėti į jus ir iš viso nustoja daryti, ką darė –
nagi, jeigu jums žmogus, kuris visą laiką kartojo:
„-ne taip gamini, įdėk druskos, paimk kitą keptuvę.”
„- Ne taip vairuoji, nelėk, aplenk, pažiūrėk į kairę”,
„-ne taip dirbi, ne tokį formatą padarei, ne tokia spalva , ne tokie duomenys sukelti…..”
– imtų ir staiga atėjęs pradėtų nuoširdžiai domėtis jūsų procesu ir veikla, norėdamas daryti kartu ir MOKYTIS IŠ JŪSŲ, o NE MOKYTI jus?
turbūt nelabai greitai pradėtumėte pasitikėti, kad jis netrukdys, o darys KARTU.
Nepasiduokite.laukite. būkite šalia – padejėjais, o ne moderatoriais.
……Ir čia tik mažas trupinėlis…..
Parašykite komentarą